3Η ΔΡΑΣΗ στην Γ’ τάξη με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό

Η τελευταία μας δράση με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό για το σχολικό έτος 2024-2025, έχει τίτλο: «Διαφορετικότητα-Αν ήσουν εσύ;»

και απώτερους στόχους:

 

  • Οι μαθητές να αντιληφθούν ότι και η Διαφορετικότητα είναι αναφαίρετο δικαίωμα του ανθρώπου, και ως εκ τούτου ότι απαιτείται απ’ όλους μας αποδοχή και σεβασμός.
  • Να βιώσουν (από τη δραστηριότητα) καταστάσεις αδικίας, περιφρόνησης κι αποκλεισμού, ώστε να αντιδρούν με ενσυναίσθηση σε περιπτώσεις θυματοποίησης αλλά κι όταν η προσωπικότητα τους υφίσταται προσβολές.

 

Για αφόρμηση μοιράστηκε μια εικόνα στους μαθητές, από την οποία κατόπιν προσεκτικής παρατήρησης κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο καθένας μας έχει τα προσωπικά του κριτήρια και την δική του οπτική με τα οποία βιώνει τον κόσμο που τον περιβάλλει και ερμηνεύει όσα συμβαίνουν γύρω του.

sxekf1

Παρατηρώντας τη φυσική απόσταση που δημιουργήθηκε μεταξύ τους κατέληξαν ότι αυτό οφείλεται στην ανισότητα των ρόλων, στην ύπαρξη δηλαδή προνομιούχων και μη προνομιούχων ρόλων.

Με καθαρά βιωματικό τρόπο διαπίστωσαν ότι η ισότητα στην πραγματική ζωή είναι ανύπαρκτη και ανέφικτη, αφού έκδηλο ήταν το αίσθημα της αδικίας, των διακρίσεων και της προνομιακής μεταχείρισης που κάποιοι απολαμβάνουν.

Εξέφρασαν τα συναισθήματα τους, πώς βίωσαν τον ρόλο τους, αλλά και την ομοφωνία τους για τους λόγους που κάνουν επιτακτική την ανάγκη αποδοχής της διαφορετικότητας των ανθρώπων, όπως:

  • Η αποδοχή φέρνει ειρήνη.
  • Η διαφορετικότητα είναι φυσική κατάσταση.
  • Έτσι αποφεύγουμε τον εκφοβισμό.
  • Όλοι έχουμε δικαίωμα να είμαστε ο εαυτός μας.
  • Χτίζουμε ισχυρές φιλίες.
  • Η κοινωνία γίνεται πιο δίκαιη.
  • Η αγάπη δεν κάνει διακρίσεις.
  • Έτσι πολεμούμε τον ρατσισμό την ξενοφοβία και τις προκαταλήψεις.

 

Η δράση ολοκληρώθηκε με μηνύματα – διαπιστώσεις των μαθητών, καταστάλαγμα του γενικότερου προβληματισμού τους, με αποδέκτες όλους εμάς….

 

Δεν υπάρχει δικαιοσύνη στη ζωή.

Δικαίωμα στην ισότητα και στη διαφορετικότητα για όλους.

Συμπεριφερόμαστε με σεβασμό σε όλους.

Επιμένουμε σε αυτά που μας ενώνουν και λιγότερο σε αυτά που μας αποξενώνουν.

«Επενδύουμε στον άνθρωπο» κι όχι στα ιδιαίτερα γνωρίσματα του.

sxekf