1η Δράση Γ τάξης Cyber-bullying

1η Δράση Γ τάξης Cyber-bullying

Το σχολείο μας, συνεχίζοντας και φέτος τις εκπαιδευτικές δράσεις με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό (bullying), υλοποίησε τη Δευτέρα 09/12/2024 στη Γ΄ τάξη την πρώτη από μια σειρά δράσεων με θέμα τον διαδικτυακό εκφοβισμό μεταξύ μαθητών (cyberbullying).

Αρχικά, έγινε ο χωρισμός των μαθητών σε ομάδες 3-4 ατόμων με τυχαία κατανομή και ακολούθησε σύντομη υπενθύμιση για το τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός.  Έπειτα, μέσω προβολής βίντεο οι μαθητές παρακολούθησαν την ιστορία ενός μαθητή που ξεκινά να φοιτά στο νέο του σχολείο και γίνεται θύμα διαδικτυακού εκφοβισμού από τους συμμαθητές του. Στη συνέχεια μοιράστηκε σε κάθε ομάδα φυλλάδιο με ερωτήσεις σχετικά με το βίντεο. Οι μαθητές κλήθηκαν μέσα από τη συνεργασία και την αμοιβαία ανταλλαγή σκέψεων να προβληματιστούν και ακολούθως να εκφράσουν στην ολομέλεια της τάξης τις απόψεις τους για διάφορες πτυχές του ζητήματος όπως τα συναισθήματα, τα κίνητρα και τις αντιδράσεις των προσώπων, τις αιτίες και τους παράγοντες του φαινομένου, τον ρόλο όσων γίνονται μάρτυρες περιστατικών εκφοβισμού καθώς και τις πιθανές λύσεις που θα  έβρισκαν οι ίδιοι οι μαθητές ή που θα μπορούσε να υιοθετήσει το σχολείο για την αποτροπή τους. Στο τέλος, στο ένα από τα δύο τμήματα της Γ΄ τάξης, μία ομάδα ανέλαβε να παρουσιάσει ένα μικρό θεατρικό ως συνέχεια του περιστατικού. Η ομάδα επέλεξε να εμπλέξει και τους γονείς του μαθητή που εκφοβίζεται, οι οποίοι τελικά δεν κατάφεραν να αντιμετωπίσουν με τον προσφορότερο τρόπο την κατάσταση. Ίσως οι μαθητές αντιλαμβάνονται πως η ενήλικη παρέμβαση, αν είναι μεμονωμένη κι αν δεν είναι προσεγμένη, μπορεί να επιφέρει αντίθετα από το αναμενόμενο αποτελέσματα. Αναμφίβολα χρειάζεται ενημέρωση και συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων για να βρεθεί μια ωφέλιμη λύση.

bvbvbvvbv

Αξίζει να αναφερθεί ότι αρκετοί μαθητές έδειξαν ομαδικό πνεύμα, ενδιαφέρον και ωριμότητα. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης αναδείχθηκαν επιμέρους θεματικές όπως ο ρόλος της παρέας συνομηλίκων και η εναλλαγή των ρόλων θύτη-θύματος ανάλογα με τις συνθήκες. Συγχρόνως, οι μαθητές αναγνώρισαν πως ο φθόνος, ο εγωισμός και η ανάγκη για προσοχή και αποδοχή μπορούν να πυροδοτήσουν επεισόδια εκφοβισμού. Βέβαια, το πιο σημαντικό μάθημα για τους μαθητές ήταν να συνειδητοποιήσουν πως χρειάζεται ψυχικό σθένος και αυτογνωσία, για να αποδεχτούν και να αγαπήσουν το εαυτό τους με τα προτερήματα και τα ελαττώματά του κι έτσι να μπορέσουν να χτίσουν μια δυνατή προσωπικότητα που θα σέβεται και θα αναγνωρίζει την αξία της προσωπικότητας του Άλλου. Το μήνυμα που θα έλεγαν οι ίδιοι οι μαθητές στο τέλος της δράσης είναι πως για να αγαπήσουμε τους άλλους πρέπει πρώτα να μάθουμε να αγαπάμε τον εαυτό μας. Ωστόσο, εγείρεται ο εξής προβληματισμός: «Τελικά πόσο εύκολο είναι να αγαπήσουμε τον εαυτό μας και να πιστέψουμε σε αυτόν;»