Δράσεις Εκπαιδευτικού Δράματος
Μια ενδιαφέρουσα βιωματική εμπειρία είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν οι μαθητές/-τριες της Α΄ (Α1, Α2) και της Β΄ (Β1) Τάξης του Γυμνασίου Πηγαδίων Καρπάθου με τη συμμετοχή τους σε δράσεις Εκπαιδευτικού Δράματος, που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024. Η δράση διοργανώθηκε στο πλαίσιο της εσωτερικής αξιολόγησης στον θεματικό άξονα «Σχέσεις σχολείου-οικογένειας» από την ομάδα δράσης: κ. Φωτεινή Σαραντοπούλου (Συντονίστρια Δράσης), κ. Ουρανία Σταματοπούλου, κ. Αικατερίνη Μπακερτζή, κ. Δήμητρα Μανάνη σε συνεργασία με τη συνάδελφο κ. Ιωάννα Φιλάνδρα (ΠΕ08 – Καλλιτεχνικών) ως εμψυχώτρια Εκπαιδευτικού Δράματος. Υλοποιήθηκαν απλές ασκήσεις και τεχνικές που χρησιμοποιούνται στο Εκπαιδευτικό Δράμα με βασικό σκοπό να αναπτύξουν οι μαθητές/-τριες δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας, ευελιξίας, πρωτοβουλίας και δημιουργικότητας. Στο ατομικό επίπεδο του/της κάθε μαθητή/-τριας, οι δράσεις είχαν ως στόχο τη συγκέντρωση της προσοχής, την ενίσχυση της ενεργητικότητας και την ανακάλυψη του προσωπικού ρυθμού. Ως εκ τούτου, έγινε κατανοητό ότι η συμμετοχή όλων συνεισφέρει στην ομαλή λειτουργία της ομάδας και στην αλληλεπίδραση των μελών της. Τις παραπάνω δράσεις ακολούθησε μια ομαδική εικαστική δημιουργία, κατά την οποία οι μαθητές/-τριες συνεργάστηκαν ο/η καθένας/μία με το δικό του/της καλλιτεχνικό ύφος και δημιούργησαν μια σύνθεση, χρησιμοποιώντας τα μορφικά στοιχεία των εικαστικών τεχνών (γραμμή, σχήμα, χρώμα) με ποικίλους τρόπους. Σκοπός αυτής της δράσης ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές/-τριες την έννοια της αλληλεπίδρασης, μέσα από την ομαδοσυνεργατική διάθεση, τόσο στους ίδιους τους εαυτούς τους, όσο και στον τρόπο με τον οποίο «λειτουργούν» και «αλληλεπιδρούν» οι γραμμές, τα σχήματα και τα χρώματα μεταξύ τους. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τη συνάδελφο κ. Ιωάννα Φιλάνδρα για την άψογη συνεργασία και την ενεργοποίηση των μαθητών/-τριών.